Wat een auto: Audi e-tron GT

De Audi e-tron GT is de indrukwekkende volledig elektrische versie van de Audi A7. Het oogt  als een monster en heeft een bijzonder karakteristiek exterieur. 



Hoge vanafprijs

Een ding is zeker: de Audi concurreert eerder met de Porsche Taycan dan met een Tesla Model 3. Audi zet met de e-tron GT totaal geen auto neer die kan rekenen op een goede concurrentiepositie. Desondanks deze positie lijkt de e-tron toch wel een écht droomauto te zijn voor velen. De Audi e-tron GT zal een vanafprijs hebben van rond de €105.000,-. Met enkele opties of de snelste variant zit je al vlug rond de €145.000,-.  



De prestaties

Van elektrische auto's zijn we natuurlijk niets anders gewent dan een razendsnelle acceleratie. Hier kan ook op worden gerekend bij de Audi e-tron GT. De Audi zit in 4 seconden op de 100km/u en 6 seconden later zit hij al op de 200km/u. De Audi heeft een begrensde topsnelheid van 250km/u zoals de meeste Audis die op dit moment op de weg rijden.

De e-tron GT quattro heef een actieradius van maximaal 600 kilometer. Dit maak het een interessante auto, ook op de lange afstanden. De auto kan natuurlijk snelladen aan een laadpaal. De e-tron moet tot wel 840 kilometer actieradius per uur te kunnen gaan laden. Zo is aan een snellader de e-tron al opgeladen in 20 minuten! 

Aan een thuislader kan standaard 3-fase 16A worden geladen. De stroom wordt optimaal verdeeld en gebruikt door de auto waardoor er aan een 11kW laadpaal al in 9,5 uur gerekend kan worden op een volle accu. Kiest u voor de variant met een 22kW boordlader? Dan is de laadsnelheid 2 keer zo hoog. Aan een 22kW laadpaal is de e-tron al in 4.75 uur volgeladen. Er kan worden gerekend op een laadsnelheid van 88 kilometer actieradius per uur.



Ruimte en interieur

Audi heeft lang het interieur geheim gehouden maar nu lijkt het gedaan met de geheimzinnigheid. De Audi e-tron lijkt nog veel knoppen te krijgen en niet zoals anderen alleen maar touchscreens te krijgen. Wel komt er in het midden een slimme boordcomputer met een groot touchscreen. Wat verder opvallend is, is de houte afwerking door het gehele interieur: ziet er mooi uit! 

Jop van der Pijl, laadpaaldirect.nl