Laadpaal voor uw Hyundai IONIQ 5

Batterij: 58kWh / 77kWh, Capaciteit: 3x16A,  Snelheid: 54 km/u, 11kW

Wij helpen u graag een geschikte laadpaal voor uw Hyundai IONIQ 5 te selecteren.

Onderaan deze pagina ziet u de laadpunten die geschikt kunnen zijn voor uw auto.

Bel, app of mail ons voor het juiste advies en een laadpaal installatie offerte op maat! 

Telefoon: 0172-750 775
Whatsapp: 06-48357859
mail: [email protected]

Wilt u een laadpaal installeren voor uw IONIQ 5 ? Zoek niet verder. Wij kunnen u adviseren over de laadpaal die het beste werkt! Hoe kies je de beste laadpaal? Wat zijn de valkuilen en waar moet je op letten?

De Hyundai IONIQ 5 kan op hoog vermogen laden, 3-fase / 16A (11kW) en gebruikt daar voor een type-2 stekker. De aansluiting in uw woning heeft waarschijnlijk niet voldoende vermogen om te kiezen voor een laadunit met een hoog vermogen zonder load-balancing ook is er niet altijd 3-fase aanwezig.

De beste en meest veilige oplossing is een laadpaal inclusief loadbalancing. Loadbalancing is gemaakt om het beschikbare vermogen in uw meterkast maximaal te kunnen gebruiken en te verdelen tussen de laadpaal en de rest van het huis.

Ook moet u kiezen tussen een laadunit met socket of een vaste kabel. Veelal kiezen onze klanten voor een oplossing met een vaste kabel. U hoeft dan niet de bij de auto meegeleverde losse laadkabel in- en uit de auto te halen, maar simpelweg de vaste kabel (met stekker) uit de houder te halen en in de auto te pluggen. Ook als u weer weg gaat, haalt u de stekker uit de auto en plaats deze terug in de houder aan de muur.

Tot slot kunt u ook besluiten om de energie automatisch te laten verrekenen met uw werkgever (of eigen onderneming) of de verbruikte energie handmatig te declareren. Voor het eerste heeft u een laadpaal nodig met RfiD (Laadpas) en als u het handmatig wilt declareren is een laadpaal met kWh meter voldoende.

Opladen met een 1-fase of 3-fase laadunit?

Hebt u thuis een 1-fase of een 3-fase aansluiting? Met een 3-fasenaansluiting kun je sneller laden. Dat is vooral handig als je verwacht dat je auto in korte tijd weer een volle lading moet hebben. Maar als je de auto vooral incidenteel gebruikt voor kortere stukjes, dan hoef je niet per se deze upgrade te maken. Je laadpaal moet er wel geschikt voor zijn. En als je nu nog een 1-fase-aansluiting hebt, dan is het handig om te kiezen voor een laadpaal die ook in de toekomst met 3-fasenstroom kan werken, ook kunt u alvast een 3-fase grondkabel laten leggen zodat na een upgrade van de meterkast niet opnieuw gegraven hoeft te worden. Immers, de laadpaal is een grotere investering dan het realiseren van een 3-fasenaansluiting en wellicht wil je in de toekomst wel sneller kunnen laden.

Laadpaal met Load Balancing

Dit is een extra optie die u zeker bij uw laadpaal wilt hebben. Het helpt om te voorkomen dat je in huis overbelasting krijgt door stroom als je de auto aan het opladen bent. Zeker als je tegelijkertijd een wasmachine, vaatwasser of inductiekookplaat gebruikt. Of als je een warmtewisselaar hebt. Met een laadpaal met dynamic Load Balancing laadt de auto minder snel op, of helemaal niet, als er op andere plaatsen veel stroom wordt gevraagd. Laadpalen met load balancing staan vaak in verbinding met de T1 poort van de slimme meter, het is dus belangrijk om te weten of u er een hebt en welk type...

Direct laden of met een laadpas en automatische verrekening van stroomkosten

Je kunt de laadpaal direct laten opladen als je de stekker in de auto steekt. Dan kan eigenlijk iedereen de auto opladen. Wil je dat niet, dan kies je een laadpaal met een kaartlezer. Dan heb je een extra beveiliging tegen gebruik van de laadpaal door anderen. Je kunt ook bijhouden wie er aan het laden is en hoeveel er geladen is. Zeker als je een leaseauto van de zaak hebt is dit handig, omdat je dan ook de kosten van het laden thuis terug kunt krijgen. Als u het handmatig wilt, kunt en mag declareren is een laadpaal met kWh meter voldoende.

Vaste kabel of een aansluiting met socket

Je kunt een laadpaal kiezen met een vaste kabel of met een socket waar je een losse kabel, bijvoorbeeld die uit de auto, in steekt. Dan heb je dus eigenlijk een stopcontact om te laden en gebruik je de kabel die mee geleverd is met de auto. Dat laatste is handig om te gebruiken als je twee elektrische auto’s hebt waarbij de andere een type-1-stekker heeft. Een aantal elektrische auto’s, vooral wat oudere en die uit Azië of de Verenigde Staten, heeft deze type-1-stekker. Heb je een laadpaal met een vaste type-2-stekker aan de kabel, dan zou je die niet kunnen opladen. En dan kies je een laadpaal met een socket zodat je allebei de kabels erin kunt steken.

Muurmontage(wallbox) of kies je voor een laadpaal?

Het lijkt een kleine vraag maar het is toch erg praktisch … wil je het contact aan de muur bevestigen, dus een laadpaal met muurmontage (wallbox), of kies je een  laadpaal die op een paal is gemonteerd? In het laatste geval staat de paal verder van het huis af maar moet je een extra paal bestellen om hem op vast te maken. Dat kost toch vaak een paar honderd euro extra.

Vormgeving en kleuren

Het oog wil ook wat, dus een fraaie laadpaal aan de muur of op een paal is ook wat waard.
We hebben laadpalen die witte, donkergrijze of zwarte zijn, er zijn ook laadpalen die je in verschillende kleuren kunt bestellen of zelfs in een bepaalde kleur gespoten kunnen worden.
De locatie van de laadpaal speelt hier ook in mee, prominent op de oprit of verstopt in de garage maakt een groot verschil, bij de keuze voor een bepaald uiterlijk.

Installatie van de Laadpaal

Wanneer u een bepaalde laadpaal hebt uitgezocht dan is het belangrijk om deze te laten installeren door een deskundige monteur die niet anders doet dan laadpalen installeren. Zij zijn bekend met de regels en weten de valkuilen te ontwijken. 
Uiteraard beschikken wij over dergelijke installateurs en kunnen wij de laadpaal probleemloos voor u installeren. Bekijk onze laadpaal installatie pakkettenvoor meer informatie.

Meer vragen over de keuze van uw laadpaal, bel ons gerust.

Hebt u meer vragen rond de keuze een laadpaal of de bijbehorende installatie, dan kun je ons altijd bellen of e-mailen. We denken graag met u mee!

Telefoon: 0172-750 775

Email: [email protected]

 

 

Algemene informatie over de Hyundai IONIQ 5

Met zijn futuristische, conceptauto achtige design en een uitgebreid gamma vooruitstrevende slimme technologie aan boord is de IONIQ 5 gemaakt om je verder te brengen - met ultrasnel opladen en een gestroomlijnd uiterlijk. U rijdt hem al vanaf €43.500.

Adembenemend mooi en verbazingwekkend geavanceerd: de IONIQ 5 herdefinieert de manier waarop mensen naar elektrische auto’s kijken. Zoals hij op elegante wijze een uitgesproken design combineert met verbluffende prestaties, milieuvriendelijke materialen en verbazingwekkend slimme technologieën, mag je deze volledig elektrische middelgrote CUV een absolute doorbraak noemen.

Iconisch uiterlijk

Het unieke uiterlijk van de IONIQ 5 is geïnspireerd op het profiel van de Pony uit 1976 en staat op een platform met een wielbasis van 3.000 mm. Daardoor was een zorgvuldige aanpak van het design nodig, om de bijzondere proporties te vertalen naar een eigentijdse en kenmerkende EV-vormgeving.

Voor iedereen

De IONIQ 5 is er met vier elektrische aandrijvingsconfiguraties, die alle voldoen aan de behoefte van elke klant, zonder dat dat ten koste gaat van de prestaties. Er is keuze uit twee batterijpakketten – 58 en 73 kWh – en keuze uit een (alleen achter) en twee (voor en achter) elektromotoren. Alle versies bieden een uitstekende actieradius en hebben een topsnelheid van 185 km/u.

Ultrasnel opladen

Het E-GMP-platform van de IONIQ 5 kan gebruikmaken van zowel een 400- als 800-volt laadinfrastructuur. Het platform is standaard geschikt voor 800 volt maar ook voor 400 volt, zonder dat daarvoor extra componenten of adapters nodig zijn. Het multichargingsysteem is het eerste ter wereld. Het is gepatenteerde technologie die de elektromotor en de inverter aanstuurt om 400 volt te verhogen tot 800 volt voor stabiel opladen.

Met een oplader van 350 kW is de IONIQ 5 in slechts 18 minuten op te laden van 10 tot 80 procent van de batterijcapaciteit. Vijf minuten opladen is al genoeg voor 100 kilometer extra actieradius (WLTP).

e-GMP platform

De IONIQ 5 is het eerste model van Hyundai dat gebruikmaakt van het revolutionaire Electric-Global Modular Platform (e-GMP). Dit nieuwe platform is speciaal ontwikkeld voor batterij-elektrische voertuigen (BEV’s) zoals de IONIQ 5. Het biedt grote voordelen op het gebied van prestaties, resulteert in een verbeterde rijdynamiek, zorgt voor een groter rijbereik, omvat talrijke veiligheidsvoorzieningen en optimaliseert de interieur- en bagageruimte.

De IONIQ 5 is standaard voorzien van o.a.

  •  12 inch touchscreen infotainmentsysteem met 12 inch digitaal instrumentencluster
  •  Premium BOSE Audio (8 speakers inclusief subwoofer)
  •  Spraakherkenning (Dynamic Voice Recognition)
  •  Head-up display met AR-technologie
  •  Highway Driving Assist 2 (HDA2)
  •  Intelligent Speed Limit Assist (ISLA)
  •  Tot 481 kilometer actieradius
  •  Verschuifbare middenconsole

Hieronder vind u de laadpunten die geschikt kunnen zijn voor uw auto.

Bel, app of mail ons voor het juiste advies en een laadpaal installatie offerte op maat! 

Telefoon: 0172-750 775
Whatsapp: 06-48357859
mail: [email protected]

Toon 1 - 12 van 12